مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

مترجــم دردها

هر آنچه سخت و استوار است،دود می شود و به هوا می رود

170:ماسولــــِــستون

 

 

 

  

                          

 

هوایی به غایت پاکیزه،طبیعتی زیبا،بارانی ملایم،ساختمان هایی بیش و کم خوش ساخت و مــِــهی که آدمی را احاطه می کند و در نهایت همسفری با کسی که صمیمانه دوستش داری،ارمغان سفر من از ماسوله بود.البته چند ساعت گشت و گذارم در ماسوله در حاشیه سفرم به گیلان بود و شهر دوست داشتنی رشت.در هر صورت اگر گذر کسی به شهر رشت و یا استان گیلان افتاد،پیشنهاد می کنم که دیدار از ماسوله را هم در برنامه خود بگنجاند،به بافت بازارش برود،خرید نکند (!) و در عوض در ساختارش ریز بشود،به موزه مردم شناسی اش سری بزند و به موزه حیات وحش آن قدم بگذارد و با بنیان گذار صاحب دل آن گپی بزند و حکمت تاسیس آن موزه را جویا شود.از مردم محلی نهراسد،دوربین را کنار بگذارد،و به گوشه و کنار برود و در احوالات مردم ریز بشود و جای هجوم به کباب هایی که مشابه اش در کلان شهر ها به وفور یافت می شود،از پیرمرد نانوا، نانی محلی بگیرد و با ماست ناهاری محلی نوش کند.و به کوه های سرکش و صخره ای اش خیره بشود،خزه ها و گل سنگ ها را رصد کند و ریه هایش را پر کند از هوایی که همتا ندارد.

نظرات 10 + ارسال نظر
الهه یکشنبه 12 آبان 1392 ساعت 21:25

ظاهرن باید به فروشنده ی اون کتاب فروشی هم زمان اختصاص میدادیم، آدم جالبی بوده....

منیر یکشنبه 12 آبان 1392 ساعت 23:45

اوکی

علی چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 11:23

ماسوله قشنگه...البته جذاب چون انگار یعنی "آنچه در سوله هست"! یا شاید "سوله چیست؟" از طرفی شبیه اسالم هم هست که اطراف تالش است و مه آلود...توصیفت قشنگ بود و در اسرع وقت حتما اونجا هم رصد میکنم...خلاصه خیلی مرسی...
به عبارتی پاینده باشی رفیق

فرزانه شنبه 18 آبان 1392 ساعت 22:37 http://www.elhrad.blogsky.com

گیلان هنوز جاهای کشف نشده زیاد دارد ماسوله که ...

بازار الکترونیکی شنبه 25 آبان 1392 ساعت 11:15 http://e-bazar.blogsky.com

سلام، وقت بخیر
با گلچینی از بهترین و متنوع ترین محصولات با قیمتهای استثنایی منتظر شما هستیم.
بازار الکترونیکی، یک خرید امن و مطمئن

نگارنده سه‌شنبه 28 آبان 1392 ساعت 15:14 http://30youngwoman.blogsky.com

به به!!! چه خاطره دل انگیزی .. با یار جان هر جا پا بگذاری بهشت است .... ماسوله که آنقدر زیبایی دارد که حد ندارد. خلاصه اینکه خوش بگذره همیشه

سلام علیکم.
من اگر همت کنم، میرم داهات خودمون
در بیست و چهار سال گذشته، کلاً چهار پنج بار رفتم داهاتمون. البته متأسف نیستم. وقتی در تهران، مستأجر و آلاخون والاخون هستم، مرا چه به مرتب رفتن به داهات خودمون، و چه به رفتن به ماسوله. حتا پدرم، کم می رود به دهشان، که زادگاهش بوده. سقف خانه اش خراب شده. هر دفعه بری برگردی، چه قدر خرج دارد. فقط «لذت بردن از طبیعت زیبا و هوای پاک» نیست ماجرا. رفتن به این جا و آن جا، خرج دارد. که از وُسع من خارج است.

نگارنده شنبه 9 آذر 1392 ساعت 16:18

ای داد ای بیداد .. من تلفن شماها رو ندارم ..گوشیم گم شده ..بیایین شماره تون رو واسهمن بزارین ... بدوئین ..دلم واستون تنگ شده

نیره چهارشنبه 13 آذر 1392 ساعت 19:11 http://salimi.blogfa.com

یکبار رفتم البته خیلی سال پیش
از بازارهایی که جنس چینی رو میخوان به عنوان صنایع دستی غالب کنن حالم بد میشه
کاش یه جایی بود ادم غذای محلی میخورد

یک لیلی پنج‌شنبه 14 آذر 1392 ساعت 04:54 http://yareaftab.blogsky.com

سلام محمدرضا خان.
یکی از سورپرایزهای اینجا شمعدونی و درخت تبریزی هست!
تقریبا همه ی خونه ها پشت پنجره هاشون و لب پله هاشون شمعدونی و اطلسی دارن. امیدوارم ماسوله هم هنوز شمعدونی داشته باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد